Tuesday, August 17, 2010

Jika aku Menangis Di Hadapanmu..


Jika aku menagis dihadapanmu..

"Hargailah diriku sebelum terlewat.."

Jika aku menangis dihadapanmu..

Itu bererti aku tidak dapat menahannya lagi..

Jika kau memegang tangan ku disaat aku menangis..aku akan tinggal bersamamu sepanjang hidupku..

Jika kau membiarkan ku pergi, aku tidak akan kembali menjadi diriku yang dulu....

selamanya..!

Aku tidak akan menangis dengan mudah..kecuali didepan orang yang sangat aku sayangi..aku akan menjadi lemah..


Seorg isteri tidak akan menagis dengan mudah,hanya jika dia sangan menyayangimu..

Dia akan menurunkan egonya..

Wahai suami2, jika seorg isteri pernah menangis keranamu, tolong pegang tangnya dgn penuh pengertian.

Kerana dia adalah org yg akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam..

Wahai seorg suami..jika isteri menagis keranamu..tolong jangan menyia-nyiakanny. Mungkin kerana keputusannu, dia merosakkan kehidupannya.


Saat dia menangis didepanmu, saat dia menagis keranamu.

Lihatlah jauh kedalam matanya.

Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yg dirasakan keranamu?


Apakah keistimewaan perempuan ini,,?


Disebalik KELEMBUTANNYA dia memiliki kekuatan yg begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

SENYUMANNYA adalah SEMANGAT bg org yg dicintainya..

PELUKAN & CIUMANNYA bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

Dia TERSENYUM bila melihat kau ketawa..

Dia TERHARU.. dia MENAGIS bila melihat kau sengsara..

Dia mampu TERSENYUM disebalik KESEDIHANNYA..

TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN..


Wahai SUAMI..kau sering terlupa akan satu perkara penting..

Bahawa "Betapa BERHARGANYA dia"..

SANGAT BERHARGA..



No comments:

Post a Comment